عربيفن

تصريحات غريبة من فيفي عبده لحارس مقبرتها

تصريحات غريبة من الفنانة فيفي عبده :


القاهرة – بال بلس
أدلت الفنانة المصرية  فيفي عبده خلال لقائها مع الإعلامية إنجي علي عبر راديو (نجوم إف إم)، بتصريحات غريبة عن الوصية التي أوصت بها حارس مقبرتها بعد وفاتها.

تصريحات غريبة من الفنانة فيفي عبده :

قالت فيفي في تصريحاتها إن أزمة كورونا وغيرها من الأزمات التي أثرت على الحالة النفسية للمصريين ولدت لديها هي أيضًا حالة من الحزن، وفي سبيل ذلك رقصت للتفريج عنهم.

وأضافت أنها فكرت في فتح مقبرتها والجلوس في الحوش الخاص بها للتأقلم، وتابعت متهكمة: “أشوف هيعملوا إيه أما أروح، ده أنا بساير الترب دلوقت”.

وتابعت: “عايزة أقول له وبوصيه من دلوقت، بقول له أنت هتعيش عيشة عمرك معايا خلي بالك، ده أنا كنت بكلمه بقالي سنين، دلوقت بقول له ده أنا هبقى معاك أروي الدنيا”.

لقراءة المزيد: الفنانة بلقيس بإطلالة ساحرة في حفل زفاف

وأضافت الفنانة فيفي عبده: “قلت له بلاش ورد عشان مينزلش مياه عليا خليك في البلاستيكات عشان البلاستيكات مش هتنزل مياه على الترب”.

يذكر أن فيفي قد تصدرت التريند بعد إثارتها الجدل في برنامج نزار الفارس، بسبب تصريحاتها المثيرة عن مهنتها والموت والحياة والسحر.

وكان نزار الفارس، سألها عن موقفها من وضع كلمة (الراقصة)، قبل اسمها على قبرها، لترد قائلة: “ماينفعش، إزاي تحط الراقصة، هو أنا هروح بلقبي كراقصة، أنا يمكن أكون غلطانة إني بقول يارب أنا بحب الرقص، بس ربنا هو اللي بيحاسب مش حد تاني، ومش هخلي حد يحطلي لقب على مدفني”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى